2012. okt. 23.

Ajánló, NoraOak - Sose hunyd le a szemed

NoraOak - Sose hunyd le a szemed

A link megtalálható "Még íródik :) (Reményeim szerint)" bejegyzés alatt (is), de hamarosan átkerül az "Ahol befejezetteket (is) találsz :)" bejegyzéshez, mivel a történet a vége felé közeledik.
 
Váratlan és megtisztelő felkérést kaptam a Könyv ajánló (ajánló???) bejegyzésem megjegyzései közt NoraOak-tól. Azt kérte készítsek kritikát a blogján található írásáról, mely a Sose hunyd le a szemed címet viseli.
A felkérés olvasását követően gyorsan megnéztem a blogot, és elolvastam az első két fejezetet. Azonnal a friss, fordulatos, izgalmas, szokatlan szavak jutottak eszembe, s közben olyan érzésem volt, mintha mentát szagolgatnék, mély, tiszta levegővétellel, tiszta tüdővel a koszos nagyváros kellős közepén. Elmémben az oázis szó villogott. Alig vártam, hogy elteljen a nap hátralévő része, és tovább olvashassam a regényt. Eljött az este, és én folytattam a történet megismerését, majd mikor felpislantottam a gépről az órára, megdöbbentem, hogy hajnali kettőt mutatott. Teljesen lekötött a történet,  belefeledkeztem a már megírt 48 fejezet "elfogyasztásába".

A történet eddigi részeit végigolvasva két gondolat foglalkoztatott.
Miért ilyen kevéssé látogatott a blog.A válasz talán abban keresendő, hogy ebből a regényből hiányzik a "csöpögős nyáltenger", bár van benne szerelmi szál, de nem ez a történet fő lényege.
Twin Peaks. Miért nyomakodnak ebből a sorozatból képek a szemem elé agyam rejtett zugaiból. Először nem értettem, mígnem rájöttem, hogy a történet számomra pontosan olyan élményt okozott, mint a fiatal koromban látott sorozat.
Bizonyára akad, aki hiányolja a történet rövid leírását. Nos, állíthatom, hogy NoraOak olyan elvont, sejtelmes, izgalmas történet ír, hogy vétek lenne akár pár soros történet ismertetőt írni, mert pont a lényeg veszne el, az olvasás és a felfedezés élménye.

Meleg szívvel ajánlom mindenkinek ezt a történetet, akik az elvontabb, magasabb szellemi színvonalat képviselő izgalmas írásokat kedvelik, mert kedves olvasó, az író bizony megdolgoztatja fejezetről fejezetre az agyunkat.

Akinek írásom felkeltette figyelmét NoraOak története iránt, már most figyelmébe ajánlom új írását, melynek címe Amiről nem tudsz.

1 megjegyzés:

  1. Mindenre számítottam, csak erre nem. Nehezen jutok szóhoz. :'-)
    Köszönöm a kritikát, nem gondoltam volna, hogy tényleg ennyire hatással lehet a történetem. Sosem fogom tudni megköszönni, de azért megpróbálom még egyszer. Köszönöm!

    Ami a Hennánál lévő kritikát illeti, maximálisan egyetértek! Nagyon nagy jóindulatra és kedvességre vall, hogy ténylegesen időt szánsz a blogok gyűjtögetésére és olvasására, ráadásul magadból is adsz az embereknek. Azt hiszem én vagyok az, aki meghajol előtted mosolyogva, hálásan.
    Szerintem vehetem a bátorságot, hogy mindazok nevében köszönetet mondjak, akik valamilyen úton-módon kapcsolatban állnak Veled. :-)
    Köszönjük Bulika!

    VálaszTörlés