2012. okt. 29.

Balaton, azaz a bosszúságok száma tart a végtelenhez 3.

Mininovella a való életből 1.3


Második nap / 2


Amíg arra vártam, hogy BSZ elkészüljön a reggeli után, felfedeztem az erkélyt. Kiderült, hogy a hajnali fura zajok nem csak a szomszéd fürdőszobájából érkeztek, a szomszéd utcában található  a piac, amit reggel 6 óta "építettek" az árusok. 
Piac... Imádok piacra járni, friss termékek, olcsóbb árak, vidéken alkudozás... Ezt meg kell nézni...

A szállodáról és a szobáról olyan sok mindent nem nagyon akarok mondani, olyan 80-as évek hangulat, natúr lakkozott fenyőbútor, asztal, fotel, ágyak (összetolva kipótolva Grrrrrrr...), dohányzó asztal, kétajtós szekrény. Ronda radiátor (de ez ízlés kérdése), és undormány szőnyegpadló. Kicsi, hagyományos kb. 10"-os tévé, a távirányítóról a gombok lekopva. BSZ szíve szerint a távirányítót a falhoz csapta volna....  Nekem külön élmény volt kitalálni melyik gomb megnyomására mi történik. A kitalálósdi legalább jó móka volt, szeretem a kihívásokat.. :)  A TV egyébként azon kívül hogy zajforrás, másra nem igazán jó, mert az ágyból csak bolhákat látni rajta. Oh... ezt majd elfelejtettem... Ha be akarsz valamiket dugni... pl. telefontöltőt, Tabot.... fényképezőgépet.... bármit.... aminek energia kel.... Pláne, ha párhuzamosan akarod használni, azt az egy szem szabad konnektort ami a szekrény mellet van, mindentől (asztal, szék, ágy) jó távol, hát bajba kerülsz. Nosza nézzünk körül, van-e még szabad konnektor... Hát persze hogy nincs.... Ilyenkor mit tesz az ember... Valamit kihúz ami be van dugva... Ja hogy akkor nincs éjjeli lámpa.... sebaj, majd botorkálunk. Úgy látszik az előző "lakó" is hasonló problémákkal küzdhetett, így utólag értettem, meg, hogy az én oldalamon lévő kislámpát, miért nekem kellett nyaktörő mozdulatok árán bedugnom a megérkezésünkkor, gondosan az ágytámla mögé elhelyezett konnektorba....

Kis készülődés után először a mólóra sétáltunk le, egy parkon keresztül. A park szép volt és gondozott, az utakról a hulló őszi levelek össze voltak gyűjtve. Számomra megdöbbentő volt, bár egy szép őszi szombat van, viszonylag kellemes meleg és napsütés, mégis, alig mászkál pár ember a városba, ők is főleg helybéliek. Erre abból következtettem, hogy turistáktól szokatlan módon, nagyon tudatosan, célirányosan, nézelődés nélkül közlekedtek, vagy kutyasétáltatás közben jó ismerősökként beszélgettek. A móló felé közeledve egy bódénak sem nevezhető valamiben ült egy fiatal hölgy dideregve, könyvet olvasott. Mint kiderül, hajókirándulásra lehet nála befizetni. A Balaton egyébként szép volt még úgy is, hogy nagyon alacsony volt a vízszint. A hattyúk nagyon helyesek és "élelmesek" voltak, hisz ha nem kaptak kaját, máris másik embert szemeltek ki és úsztak oda hozzá.
A szállodába visszafelé tartva útba ejtettük a piacot BSZ akár hogyan is tiltakozott. Teljesen lenyűgözött. Olyan igazi vidéki zsibvásáros az egyik fele, a másik felén, rendezett körülmények között termelők kínálják a portékáikat.
Hamar gazdagabbak lettünk 2 termo kardigánnal, alkudozva 4000 forintért ötezer helyett. (Nagyon megy ez nekem :) ) Egyébként láttam az áruson, hogy ő is élvezte, huncutul vigyorogtunk egymásra ezerrel :)

A termelői piacon IGAZI, MAGYAR SZŐLŐT kaptam. Mint megtudtam Pannónia Kincse névre hallgatott. Nagyszemű mint az olasz, de elmondhatatlanul jobb. Egyszerűen édes mint a méz, és bármily hihetetlen nap íze van.Ha valaki bárhol összeakadna ezzel a fajtával, mindenképpen kóstolja meg.
Egy másik standon egy kedves hölgy kecskesajtokat árult mindenféle ízesítéssel. Mindegyikből vettem egy vékony szeletet -az egész vagy 15 dkg volt-, a hölgy mégsem elégedetlenkedett, boldog volt, hogy "kóstolgatni" veszem a sajtot. Így meg is lett az ebédünk, sajt szőlővel. Ezt már csak néhány olaj bogyóval és egy pohár finom borral lehetne feldobni, de nem Görögországban vagyunk....
Komolyan mondom, a hölgy sajtkészítő tudományát tanítani kellene, a kiválónak mondott francia sajtokat simán kenterbe verte a portéka, az ára pedig elég baráti volt, hisz 3000.- Ft. volt kilója.

Végre nem bosszankodom :), végül is pihenni, kikapcsolódni jöttünk, így kellene ennek mennie az első perctől kezdve....
(folyt. köv....)

1 megjegyzés:

  1. Kedvet csináltál nekem a szőlőhöz ezzel a bejegyzéssel, viszont az egész szállás környezet egy kicsit megdöbbent. Már csak a következő szezon bevételének biztosításával is sokkal, de sokkal megnyerőbbnek kellene lennie...

    VálaszTörlés